Начало Отопление - локално парно Да се подготвим за зимата Видове отопление Твърдо гориво Течно гориво Комбинирано - твърдо и течно гориво Отопление с електричество Изчисления за парно Мощност и финансови средства Изчисления за мощността Необходими средства Избор на радиатори Избор на камина Избор на котел Основни принципи Начин на разполагане на радиаторите Подходящо място Основни отстояния Избор на тръби Избор на фитинги Обслужване на парното Начало на сезон и край на зимата Основни Препоръчителни Важни Крайно необходими Гориво - препоръки Кое е най-практичното? Онлайн помощ - съвети на живо Основно помагало Връзка с мен Чат Форум |
Основното при обслужването, е проверката на всички невралгични места по инсталацията, както споменах по-горе.Естествено, ако инсталацията е по-стара, може да се наложи пребоядисването на някои радиатори, или подмяната на някои тръби, които по една или друга причина са повредени.Също, след проверка на вентилите, може да се наложи подмяна на някои от тях. Добавянето на радиатор, към новопостроена пристройка, или към помещения, които не сме имали идея да отопляваме също ще го спомена тук в основни.При добавянето ще трябва да сме наясно, дали да отклоним от вече съществуващ радиатор или да пуснем нова линия от котела, до новият радиатор.И в двата случая, ще трябва да изберем подходящата тръба, и да решим има ли капацитет самият котел за такова добавяне. Добре е да проверим също така, състоянието на разширителният съд, защото корозията в повечето случаи, там е най-силно изразена. Често се случва, циркулационната помпа, когато не е работила дълго време да е затегнала. Как се получава това? Ротора на помпата, лагерува в самата вода, като между него и статора, има филм вода, който намалява триенето до минимум.При по-дълго оставяне на помпата в покой, там натрупалата се ръжда, се слепва и и задръства малкият процеп.По този начин, блокира стартовият въртящ момент и помпата се чува, че работи, а тя се товари от това, че не може да завърти ротора и турбината прикрепена на него. Как се отстранява този проблем? На всяка помпа, има централно на ротора е поставен винт, за права отверка.Повечето потребители, мислят, че това е за обезвъздушаване.Да, може и да се обезвъздуши от там, но това не се налага, ако помпата е монтирана правилно.Този винт е предпазен, на самият ротор.След, като го свалим, в дълбочина от 1 см се намира самият ротор, който е зарязан също за права отверка.Бъркаме с такава, и на ръка развъртаме ротора, докато не започне да се върти сам от инерцията, или не започне да се върти леко.Всичко това се прави, при изключена помпа.След, като ротора започне да се върти леко, завиваме отново винтчето и я включваме.Ако няма друг проблем по ел. частта, циркулационната помпа започва да работи нормално, като постепенно смиля ръждивите отломки. |
Дари 2 € ако сайта ти е помогнал или харесал: tochnia1@gmail.com |